torsdag 28 mars 2013

När orden kommer från själen



En dag kom följande text till mig som jag vill dela med mig av. Det var som min själ ville säga mig något. Det kändes som om mina fingrar flöt över tangenterna och bildade ord helt av sig självt. När jag sen läste vad jag skrivit fick jag tårar i ögonen. Det här är texten som kom till mig och berörde mig starkt:

"Jag viskar tyst om natten. Ibland på dagen också. För att höra mig måste du tystna. Du behöver stilla dig. Jag kommer till dig som en lätt krusning på vattnet. Jag känns behaglig, varm och bekant. En gammal kär vän. En energi du känner igen. Jag vill dig bara väl. Även när jag dyker upp i situationer där du helst av allt vill gömma huvudet i sanden. Då behöver du mig som mest. När du tycker att någon kan älska dig som minst. Då älskar jag dig som mest. Du behöver aldrig tvivla på min intention och mitt syfte är ditt. Du har valt mig och jag har valt dig. Jag andas dina andetag och ditt hjärta är mitt. När du gråter är jag tårarna på dina kinder. När du känner värme är det jag som lägger armarna om dig för att ge dig av den eviga kärleken som vi har. Den har ingen början och inget slut,  den finns bara nu."   

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar