onsdag 13 mars 2013

Vardagsandlighet tar form

För snart två år sen kom ordet Vardagsandlighet till mig. Jag hade varit på bio med en väninna och vi åkte hem till henne efteråt för att meditera och prata om livet och andlighet.

Vi träffades första gången i februari 2006 och hon har kommit att betyda mycket för mig på många sätt. Vi har stöttat varandra i olika skeden i livet. En djup själslig vänskap med mycket värme och stor respekt infann sig direkt och på den vägen vandrar vi fortfarande.

Jag tog ordet Vardagsandlighet i min mun den sommarkvällen 2011 och vi tyckte båda att det lät fantastiskt. Nu är det dags. Fröet har grott och vägen har visat sig. Jag ska dela med mig av vardagliga tankar, insikter och funderingar kring både lätta och svåra frågor. Hur jag eller någon i min omgivning tacklat dom. Förhoppningen är att det leder till insikter för just dig som läser.

Jag vill gärna att du skriver några rader om det är något som berör dig eller om du vill ge dina reflektioner på det jag delar med mig av.

Varm kram, Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar