onsdag 20 mars 2013

Sjukdomars ursprung

Jag avslutar varje dag med att tacka för att jag får vara frisk imorgon också. Tackar också för att jag får uppleva kärlek, glädje och utveckling.
Jag säger inte att mitt liv är lätt och smärtfritt, men jag lovar att det är bra mycket bättre än det var i slutet av 90-talet.

Började med dessa affirmationer för c a 8 år sedan och det har varit oerhört effektivt för min mentala och fysiska hälsa. Någon magsjukeomgång har jag väl åkt på. Men med tanke på småbarnsår och att jag i mitt jobb träffat hundratals människor varje vecka och ändå hållt mig riktigt frisk, borde väl följande teori vara av mig bevisad.

Sjukdom är ett resultat av att kroppen under lång tid inte är i ett harmoniskt tillstånd på grund av känslor som stress, oro och rädslor. Varje känsla du har, negativ eller positiv, påverkar dina celler och organ.
Vilken känsla väljer du?

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar