måndag 1 april 2013

Ljus och mörker



Ett slut innebär alltid en ny början. Mitt liv har innehållit många vändningar. Det är inte farligt att sätta punkt och börja på en ny mening. Ibland är det precis det som är meningen.

Solen måste gå ner för att kunna gå upp igen. När solen går ner där jag befinner mig går den upp någon annanstans i världen.
När den tillfälligt går ner i mitt liv och det känns mörkt, vet jag att en strålande soluppgång väntar. Att känna mig stark nog att hitta ljuset inom mig själv när mörkret gör sig påmint. Utan mörkret skulle vi inte kunna definiera ljuset och solen är ljusets själ. Som vi känner till den här på jorden.

Vi vänder oss mot solen för att lagra energi för att fylla på våra celler. Vi vibrerar av energi och kan stråla på insidan, även till vår omgivning som jordbundna solar.
Vi har alla förmågan att skapa ljus och bra energi precis som solen självt. Vi kan sträva mot att välja ljuset i alla situationer. Då finns det mindre plats för mörker inom och runt omkring oss.

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar