måndag 18 mars 2013

Var dig själv


Jag vill inte att andra ska vara som mig. Däremot vill jag bli respekterad för den jag är, likväl som jag respekterar andra för de dom är.
En inre glädje tror jag skapas genom att ge sig själv vackra ord och tankar. Jag har under många år varit väldigt självkritisk, rentav självföraktande. Det resulterade i trasiga relationer och ännu mer självförakt. Som tur är bröt jag mönstret rejält och idag kan jag se tillbaka på de situationer med kärlek och respekt. De formade mig ändå till den jag är idag. Fortfarande bara mig själv.

Vardagsandlighet kan vara ett enkelt sätt att få in tid och omsorg om sig själv i livet. Tiden och hur du gör det är helt oviktigt, bara ATT du gör det om du längtar efter mer närvaro i ditt liv.
För mig kan det vara att ta ett extra djupt andetag på bussen och skingra tankarna, att vara i nuet. En annan dag är det att vara sådär innerligt närvarande när jag umgås med mina barn och lyssna till hur dom mår och vad dom tänker på. En tredje dag kan det behövas en promenad i skogen eller vid havet för att hitta mig själv och kunna reflektera över livet.
Lycka till med din vardagsandlighet!

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar