söndag 7 april 2013

Musiken i mitt liv

Musik är oerhört viktigt för mig. Jag kan få rysningar av glädje när jag lyssnar på en bra låt. En vacker låt kan få mig att fälla tårar. Jag tror även att musiken har en helande inverkan på våra kroppar.

Olika musikstycken är kopplade till olika händelser i mitt liv. Bara genom att spela en specifik låt, kan hela händelseförloppet spelas upp för mitt inre. Jag känner dofter, upplever sorg, känner kärlek eller värmen från en sommar.

När jag var liten spelade mina föräldrar ofta musik hemma. Nu när jag är förälder gör jag detsamma och mina barn älskar också musik.

En guldstund i vardagen är när jag och barnen går och lyssnar på musik live. Det är glädjande och närande för kropp, själ och för relationen mellan oss.

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar