onsdag 22 maj 2013

Respektera barnen

Det finns ständigt ett brus av tankar och känslor som surrar inom mig. 
Jag är känslig för energier och kan bli oerhört illa berörd när jag ser att någon far illa. Vare sig det är på tv, på bilder i tidningar eller i verkliga livet. Som förälder är det värst när det drabbar barn. 

När jag var i Prag för ett tag sen såg jag en pappa slå sitt barn. Mitt i ett köpcentrum och ingen brydde sig. Jag var nästan på väg att bryta in, men den blicken jag mötte hos denna man var mörk. Det skulle inte bli ett bra samtal. Och jag visste inte heller om barnaga är förbjudet i Tjeckien. 

I mina ögon och hjärta är det alltid förbjudet och jag önskar att alla barn i världen blev villkorslöst älskade och respekterade. 

Jag valde i denna situation att skicka så mycket ljus och kärlek jag bara kunde. Först och främst till det stackars lilla barnet som var riktigt rädd för sin pappa. Tänkte också ljus till pappan. Att han kanske hittar en annan utväg nästa gång.

Men grymt tungt det att känna den destruktiva energi som omger en händelse som denna. 

Kram Mia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar